RTL Group: Vremurile bune nu se vor întoarce în curând
Totuşi, există şi păreri mai optimiste care întrevăd o rază de speranţă în piaţa tulbureMatthieu Coppet, analist UBS, întrevede o rază de speranţă în piaţa tulbure a companiilor media, fiind de părere că urmează ieşirea din cea mai adâncă recesiune din istoria publicităţii. Astfel, acesta arată în cadrul unui material publicat în New York Times că toate semnalele indică spre "o revenire robustă a cheltuielilor în advertising, începând cu anul viitor".
Cu toate acestea, entuziasmul analistului UBS este departe de opinia universală. Gerhard Zeiler, directorul executiv al RTL Group, cel mai mare grup de televiziune din Europa, este aşadar de altă părere decât Coppet în ceea ce priveşte situaţia din industria menţionată: "Vremurile bune nu se vor întoarce în curând". Mai mult, Executivul RTL a declarat în acest sens că "pur şi simplu nu cred că vom vedea o revenire rapidă a veniturilor din publicitate", precum şi faptul că o revenire a industriei" nu se va produce atât de rapid şi uşor pe cât se crede".Ceea ce a fost mai rău a trecutAstfel, după cum arată aceste opinii divergente, perspectiva celor 500 miliarde de dolari din publicitatea la nivel global este "neobişnuit de întunecată", mai ales în condiţiile în care în prima jumătate a anului 2009 s-a înregistrat o scădere a sumelor din advertising cu 2 cifre, în mai multe ţări dezvoltate din acest punct de vedere. Totodată, mulţi dintre executivii companiilor de publicitate şi analişti par să cadă de acord asupra faptului că ceea ce a fost mai rău a trecut, dar rămâne însă discuţia referitoare la puterea, momentul şi modul în care se va produce revenirea în piaţă.
"Nu este un salt mare, dar există unele semne interesante", subliniază Maurice Lévy, CEO Publicis Groupe, una dintre cele mai mari companii din publicitate.
În acest context, se pare că