Multa lume este de accord ca nu orice program TV poate fi potrivit procesului de invatare. Problema este continutul, ni se spune adesea.Continutul si forma ar putea ajuta mult, se afirma. Daca s-ar transmite lucruri educative, morale, religioase, atunci copiii si adultii ar avea ce invata, si toata lumea s-ar folosi si ar fi multumita. Ideea nu este noua.
Inca din anii '70, in America s-a constituit o comisie de cercetatori si specialisti in domeniul educatiei si al mediei pentru a crea un program de televiziune perfect adaptat functiei educative.
Sesame Street este numele programului destinat, in principal, copiilor prescolari, dar care a fost urmarit cu interes si placere de copiii americani de toate varstele. Care au fost rezultatele? Copiii care au fost incurajati cel mai mult de parinti sa urmareasca Sesame Street au cele mai proaste rezultate in stapanirea vocabularului. (D.Anderson, Collins, 1988). Ei nu reusesc sa patrunda intelesurile cuvintelor si sa organizeze cuvintele in fraze gramaticale corecte.
Daca telespectatorii lui Sesame Street au mari probleme cu vorbirea limbii, atunci cu siguranta vor avea si cu lectura, deoarece cercetarile arata ca aceia care vorbesc bine limba sunt si buni cititori. Rezultatele in privinta cititului sunt catastrofale. Obisnuiti cu dinamica literelor si a cuvintelor de pe micul ecran, cu efectele speciale care le insoteau pentru a le capta atentia, copiii de varsta scolara ajung sa se plictiseasca repede in fata paginii de carte, cand activitatea nu mai este atat de distractiva si de usoara, ci solicita efort (Healy,1990). Astfel ca atunci cand asculta o povestire sau explicatiile profesorului in clasa ori atunci cand citeste, copilul obisnuit cu televizorul asteapta permanent imaginile explicative. Cand acestea nu apar, el se plictiseste si schimba canalul, isi pierde atentia.
In