Horia Brustur, proprietarul tipografiei Exlibris, consideră că automatizarea proceselor de producţie este mult mai eficientă, pentru că sunt eliminaţi timpi morţi, iar cheltuielile scad. Managerul Horia Brustur spune că a înlocuit oamenii cu utilajele performante, pentru că i-a fost dificil să găsească personal calificat. Chiar dacă suntem în plină recesiune şi deja a disponibilizat trei angajaţi, acţionarul majoritar de la tipografia Exlibris, Horia Brustur de 38 de ani, va investi 70.000 de euro (din profitul obţinut în 2008) într-un utilaj automatizat. Acesta va substitui munca a patru-cinci oameni.
Managerul susţine că în acest mod timpii morţi vor fi eliminaţi, iar cheltuielile vor fi mult mai reduse. Proprietarul Exlibris spune că a avut aproape întotdeauna probleme în a găsi angajaţi specializaţi pentru tipografie. „Dacă salariaţii ştiu că nu există concurenţă pe un post nu sunt tentaţi să muncească aşa cum trebuie, iar asta duce la o productivitate mult scăzută“, explică Brustur.
Afaceri de 1,5 milioane de euro pe an
Compania Exlibris a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 1,5 milioane de euro, nivel pe care managerul speră să-l atingă şi în acest an. Totuşi, obiectivul pare greu de atins având în vedere că o serie de firme de îngheţată, cărora Horia le tipărea etichete, nu au înregistrat, în această vară, vânzările estimate. Şi astfel, pe cale de consecinţă, nici comenzile lui nu mai fost cele prognozate.
Tipografia Exlibris produce ambalaje de carton pentru producători de îngheţată, de iaurturi, iar cel mai mare contract îl are cu o companie care editează muzică pe CD-uri.
Brustur spune că, în piaţă, există o tendinţă de specializare la nivelul companiilor, atât în ceea ce priveşte operaţiunile de pre-press şi tipar, cât şi de finisare. El susţine că pe plan mondial 80% din firmel