Un pilot italian la scuderia italiană în Marele Premiul al Italiei. Giancarlo Fisichella a fost omul potrivit, la momentul şi locul potrivit pentru Ferrari. Dintr-o listă care cuprindea, mai în glumă, mai în serios, 21 de candidaţi, reprezentanţii Ferrari au făcut alegerea logică înainte de Monza. Nici că se potrivea o mutare mai bună. Venirea lui Fisichella la Ferrari înaintea Marelui Premiu de la Monza va asigura o reţetă de excepţie, fapt recunoscut de altfel chiar de Vijay Mallya, patronul celor de la Force India. „Este un lucru pozitiv pentru Formula 1, care poate aduce câştiguri importante la capitolul imagine în aceste vremuri de criză”, a explicat miliardarul indian plecarea lui Fisichella la scuderia italiană.
Marketingul nu este, desigur, singura motivaţie. Fisichella a demonstrat de-a lungul carierei, fapt punctat decisiv în ultima cursă din Belgia, că este un pilot rapid şi sigur, pe care Ferrari se poate baza în lupta pentru podium în clasamentul constructorilor. Chiar dacă Luca Badoer era la rândul său italian, cei de la Ferrari şi-au permis riscul de a avea un monopost pe ultimul loc pe grila de start în faţa tifosilor.
Mai mult, Giancarlo are moralul ridicat la cer după ce a adus în weekend-ul trecut primele puncte din istoria echipei Force India. Probabil că în alte condiţii echipa miliardarului Mallya nu i-ar fi dar drumul lui Fisichella, mai ales că ultimele modificări aerodinamice propulsaseră monopostul aproape de o victorie de răsunet. Dar oportunitea pentru pilotul italian era mult prea mare şi nimeni nu ar fi putut sta în calea sa.
Cântecul de lebădă
Ultimele cinci Mari Premii din acest sezon vor fi probabil cântecul de lebădă al pilotului italian, care are contract şi pentru sezonul 2010, dar deocamdată doar ca pilot de teste şi de rezervă. Însă chiar de la Monza, Fisichella are posibi