Ford. Dupa 70 de ani. Au ramas mai putin de 24 de ore pana cand pe poarta unei uzine romanesti va iesi, din nou, un automobil Ford. Prima oara, spune istoria, se intampla acum 70 de ani, iar uzina constructoare era pe Calea Floreasca din Capitala. Acum, americanii s-au intors, dar nu la Bucuresti, ci la Craiova, unde au mai fost francezii de la Citroen si coreenii de la Daewoo, scrie Business Report.
Daca aleg cu grija marca pe care o reprezinta, distribuitorii unici pot castiga atat ca volum de business, cat si ca notorietate pe piata. Unii producatori le ofera distribuitorilor training, know-how sau protejarea teritoriului pe care sunt prezenti. Insa firmele mici pot ramane captive fata de producatori, depinzand de evolutia afacerii acestora. “Un distribuitor unic este compania care detine singurul contract de distributie pentru un furnizor sau un brand international intr-o anumita zona geografica sau de piata. In acest fel, distribuitorul respectiv este, practic, unicul reprezentant al brand-ului respectiv in zona respectiva”, spune pentru startups.ro Marius Ghenea, investitor in Orbital Solution, companie specializata in distributia produselor de confort termic si accesorii, reprezentant unic al societatii italiene Ivar. In general, contractul semnat intre producator si distribuitor ii impune distribuitorului unic sa nu distribuie produse ale competitiei sau ale altor distribuitori, scrie Business Report.
Doar cinci etichete ecologice au fost acordate in Romania pana in prezent. Obtinerea etichetei nu este obligatorie si se face contra cost, dar unele firme pot obtine reduceri de pana la 50% din pretul care trebuie platit. Avantajele incep de la imbunatatirea imaginii companiei si pot ajunge pana la cresterea vanzarilor si profitului. “Eticheta ecologica europeana, creata in 1992, este o schema facultativa care sporeste increderea clientilor si imbuna