Programele „Rabla“ din Occident şi preţul mic de achiziţie par să fie motoarele de creştere ale constructorului piteştean. La începutul anului, Dacia îşi închidea producţia pentru câteva zile şi trimitea oamenii în şomaj tehnic. Acum, la uzina din Mioveni se lucrează şi în trei schimburi. Citiţi şi:
Explozie de vânzări Dacia în ItaliaPiteşti: Angajaţii de la Dacia, şoferi fideli de LoganDacia pune în pericol modelele mai scumpe ale Renaultadevarul.es: Dacia, cea mai vândută mașină din Spaniaadevarul.es: VIDEO Aventuri pe patru roţi cu o Dacia 1300 break în deşert
Chiar şi reprezentanţii Dacia admit că fără ajutorul programelor de înnoire a parcului auto naţional, derulat în România şi în mai multe state din Europa de Vest, vânzările ar fi fost în declin puternic.
Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, afirma cu ceva timp în urmă că programele „Rabla“ au şi o latură negativă: îi învaţă pe clienţi cu reduceri substanţiale ale preţurilor la automobile. Stroe consideră că nici cel mai puternic producător auto din lume sau vreo reţea solidă de dealeri nu poate avea capacitatea de a oferi discounturi de până la 2.500 de euro pentru o maşină - cum se întâmplă în Germania, de exemplu.
Vicepreşedintele Dacia susţine că 2010 s-ar putea să fie un an mult mai dificil decât 2009 pentru industria auto, deoarece programele „Rabla“ au luat sfârşit, iar economia mondială nu dă semne că-şi va reveni definitiv la anul.
Vânzări în creştere
Chiar şi aşa, programul „Rabla“ a făcut ca Dacia să vândă, în primul semestru din 2009, aproape 154.000 de vehicule. Cu 20,3% mai mult faţă de nivelul înregistrat în perioada ianuarie-iulie 2008, când au fost livrate doar 128.000 de unităţi.
Din totalul primelor şase luni din 2009, pe piaţa din România Dacia a comercializat 23.158 de vehicule, dintre car