Cu trei mari companii feroviare (CFR Marfă, CFR Călători şi CFR Infrastructură) aflate în pierdere, Ministerul Transporturilor vrea să înfiinţeze din septembrie o nouă companie, similară CFR Călători, care va avea trenuri compuse numai din vagoane de dormit şi vagoane restaurant. Acestea vor face legătura între marile oraşe din ţară şi vor circula cu numai câteva opriri pe rute de sute de kilometri. Cât de oportună este ideea şi cum văd această iniţiativă potenţialii
Cu trei mari companii feroviare (CFR Marfă, CFR Călători şi CFR Infrastructură) aflate în pierdere, Ministerul Transporturilor vrea să înfiinţeze din septembrie o nouă companie, similară CFR Călători, care va avea trenuri compuse numai din vagoane de dormit şi vagoane restaurant. Acestea vor face legătura între marile oraşe din ţară şi vor circula cu numai câteva opriri pe rute de sute de kilometri. Cât de oportună este ideea şi cum văd această iniţiativă potenţialii concurenţi ai noului CFR Călători?
„Noua companie nu va intra în concurenţă cu CFR Călători”- Constantin Axinia, Ministerul Transporturilor
Noua companie imaginată de Ministerul Trasporturilor (MT) va moşteni patrimoniul actualei Societăţi Feroviare de Turism, dar şi o serie de garnituri de la CFR Călători, susţine Constantin Axinia, subsecretar de stat. Cu toate acestea, spune Axinia, nu va intra în concurenţă cu CFR Călători, întrucât transportul persoanelor se va face numai în vagoane de dormit. „Aici nu este vorba de o investiţie în bani, compania urmând să primească vagoane de la CFR Călători”, a subliniat Axinia.
„În prezent nu există transport feroviar exclusiv în vagoane de dormit, aşa cum va face noua societate”, a explicat Axinia pentru capital.ro, adăugând că trenurile vor face legătura între principalele oraşe. Pe o destinaţie ca Timişoara - Bucureşti, trenul va opri de numai trei ori până la destinaţie