Recolta anului 2009 se anunta foarte buna pentru producatorii de vin, chiar daca vine pe fondul unui consum in usoara scadere comparativ cu anul trecut. Ca si alti antreprenori din industrie, Claudiu Necsulescu, proprietarul podgoriei Jidvei din Transilvania, zambeste cand se uita la podgorie, insa nu este atat de fericit cand analizeaza datele legate de consmul de vin, in scadere. El trebuie sa-si adapteze acum planurile la o piata care se intoarce la nivelul din 2007. Nu renunta la investitiile in replantarea a 600 de hectare de vita-de-vie, dar este foarte atent la fiecare cheltuiala, astfel incat profitul companiei, unul dintre cele mai mari din industrie, sa ramana la nivelul anului trecut.
„Astazi vinul romanesc este la nivelul oricarui vin traditional din Franta, Spania sau California. Marea problema este ca trebuie sa invatam sa ne prezentam", spune Necsulescu intr-un interviu acordat ZF.
Afacerile cu vin ale antreprenorului nu sunt nici primele, nici singurele pe care le are insa din ele isi face profiturile.
De la comert cu cereale, mobila si containere la vin
Necsulescu, 47 de ani, a terminat in 1987 Facultatea de autovehicule rutiere din cadrul Universitatii din Brasov, iar inainte de Revolutie a lucrat la o statie de utilaje din Constanta.
„In fiecare luna depaseam planul pe care il aveam stabilit, astfel incat dadeam din produsele noastre si altor sectii", afirma omul de afaceri care astazi are 1.200 de angajati in grupul Jidvei.
In anul 1991 a plecat de la firma de stat, dupa un concediu mai lung pe care il avea de recuperat, iar impreuna cu tatal sau care atunci iesise la pensie a inceput diferite businessuri in comert.
„Am avut o mare sansa prin faptul ca tatal meu a iesit la pensie in 1990 si era o personalitate foarte entuziasta. Asteptase liberalizarea ani de-a randul si impreuna am inceput sa constru