Companiile manifestă tendinţa de recentralizare a procesului decizional şi a serviciilor. Outsourcingul se domoleşte, însă devine vital pentru anumite funcţii. Marius Stăncescupresedinte Riff Holding International Externalizarea serviciilor sau a proceselor interne din companie ar putea fi o soluţie salvatoare pe timp de criză? Externalizarea are cel puţin trei obiective esenţiale: reducerea costurilor, transferul de responsabilitate, creşterea eficienţei şi calităţii.
Companiile manifestă tendinţa de recentralizare a procesului decizional şi a serviciilor. Outsourcingul se domoleşte, însă devine vital pentru anumite funcţii.
Marius Stăncescu
presedinte Riff Holding International
Externalizarea serviciilor sau a proceselor interne din companie ar putea fi o soluţie salvatoare pe timp de criză?
Externalizarea are cel puţin trei obiective esenţiale: reducerea costurilor, transferul de responsabilitate, creşterea eficienţei şi calităţii. Există şi dezavantaje, cel mai important fiind nivelul mai acăzut de disponibilitate a prestatorului extern comparativ cu aceea a angajatului. În funcţie de dimensiunile firmei, pentru anumite posturi, disponibilitatea imediată a angajatului este o caracteristică surmontabilă.
Cum poate aprecia o companie, în mod corect, beneficiile aduse de externalizarea anumitor servicii, sub raportul cost/performanţă?
Costul poate fi măsurat foarte uşor, matematic, comparativ cu acela al serviciilor interne. Performanţa este direct proporţională cu notorietatea prestatorului şi cu măsura angajamentului acestuia faţă de dorinţa de a-şi consolida portofoliul. Nu în ultimul rând, contează efectele operaţionale ale clauzelor contractelor de prestări servicii.
Ce riscuri pot apărea prin externalizarea diverselor funcţii şi ce măsuri se pot lua pentru a le preveni?
Singurul risc major este alegerea unu