Lipsa de pregatire a profesorilor este principala nemultumire a olimpicilor romani cand vine vorba de calitatea sistemului educational. In opinia lor, cei care ajung profesori aleg cariera de dascal pentru ca nu au alte optiuni sau pentru ca scolile ofera locuri de munca sigure.
"As schimba pregatirea profesorilor. Profesorii nu sunt atat de bine pregatiti si nu stiu sa discute cu elevii", spune Irindea Catalina, eleva in clasa a XI-a la Colegiul National Unirea din Teleorman si olimpica la faza nationala a olimpiadei de istorie.
In viziunea elevilor aflati in ani terminali de liceu - viitorii candidati la adimiterea in facultati -, oamenii de la catedra aleg sa devina profesori pentru ca nu au alte optiuni.
"In general, se fac profesori cei care nu au alta optiune si pentru ca este o meserie lejera. Cei mai multi dintre profesori nu se implica in activitati extrascolare si nu isi doresc sa devina profesori de succes, sunt mai degraba mediocri. Eu cred ca totul porneste de la pregatirea profesorilor", spune Prodea Simona Marinela, eleva in clasa a XII-a la Colegiul National Ion Minulescu din Slatina, care a participat anul acesta la olimpiada nationala de fizica. Una dintre consecintele calitatii reduse a sistemului romanesc de invatamant este numarul mare de absolventi de facultate care nu reusesc sa isi gaseasca un loc de munca. Anul acesta, spre exemplu, 92.000 de studenti au absolvit o facultate in cadrul universitatilor de stat, 9.000 dintre ei fiind inregistrati ca someri in cadrul Agentiei Nationale de Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM).
Pe langa faptul ca marile companii au stopat procesele de recrutare ca urmare a contextului economic nefavorabil, specialistii in resurse umane cred ca numarul "mare de someri cu diploma" este o consecinta directa a faptului ca absolventii nu au competentele pe care le cauta companiile in piata. @