Omul de afaceri Dan Pavel, care controleaza magazinele de incaltaminte Benvenuti, o retea cu 34 de unitati si afaceri de 11 mil. euro in 2008, spune ca in prima jumatate a anului vanzarile magazinelor mai vechi de un an au scazut in medie cu 30%.
Astfel, dupa ce initial si-a bugetat o crestere de peste 30% a cifrei de afaceri pentru 2009, Dan Pavel a revizuit in jos estimarile pentru acest an, pana la o crestere de 5% in lei, adica 43 mil. lei (peste 10,2 mil. euro).
"Valoric vorbind, cifra de afaceri din acest an inseamna o crestere de aproximativ 5%. Datorita magazinelor deschise in cursul anului trecut ar fi fost posibila o crestere a cifrei de afaceri cu 30%-35% fata de anul 2008, insa criza financiara a condus in primul semestru la o scadere a vanzarilor cu aproximativ 30% pentru fiecare magazin in parte", a declarat pentru ZF Transilvania Adrian Cazu, directorul magazinelor Benvenuti. In prezent retailerul oradean dispune de o retea de 34 de magazine, dintre care 31 de puncte de vanzare Benvenuti, un magazin Outlet si doua magazine Enzo Bertini. Cel mai recent magazin Benvenuti a fost inaugurat la inceputul acestui an in Carrefour Orhideea, iar in aceasta toamna Benvenuti urmeaza sa mai deschida un nou magazin in Cotroceni Park, Bucuresti.
"Vom incerca in acest an sa ne axam mai mult pe administrarea cat mai eficienta a fiecarui magazin, pe dezvoltarea relatiei cu clientii, pe adaptarea cat mai eficienta a gamei de produse la specificul cererii fiecarei zone in parte. Pe langa scaderea puterii de cumparare la nivelul consumatorilor, mai trebuie sa facem fata unui nou obstacol, si anume deprecierea monedei nationale in raport cu euro, fapt care a afectat puternic activitatea companiei noastre", a spus Adrian Cazu.
Potrivit reprezentantilor Benvenuti, deprecierea monedei nationale a marit chiriile si costul utilitatilor cu aproximativ 20%