BCR a restructurat un număr de 2.500 de credite ale clienţilor persoane fizice. Programul a vizat clienţii afectaţi de criză şi a inclus în principal împrumuturi ipotecare.Suma de 2.500 de credite restructurate este mică prin comparaţie cu faptul că banca a contactat iniţial circa 90.000 de clienţi. Potrivit lui Ştefan Coroianu, directorul diviziei pentru credite de retail, a precizat că "programul de restructurare a creditelor a început la BCR din luna aprilie, după ce fusese p
BCR a restructurat un număr de 2.500 de credite ale clienţilor persoane fizice. Programul a vizat clienţii afectaţi de criză şi a inclus în principal împrumuturi ipotecare.
Suma de 2.500 de credite restructurate este mică prin comparaţie cu faptul că banca a contactat iniţial circa 90.000 de clienţi. Potrivit lui Ştefan Coroianu, directorul diviziei pentru credite de retail, a precizat că "programul de restructurare a creditelor a început la BCR din luna aprilie, după ce fusese pregătit câteva săptămâni înainte. Am încercat să avem în cadrul acestui program o abordare ţintită către clienţii care aveau un comportament ordonat de plată a obligaţiilor, dar care după lunile octombrie, noiembrie au început să raporteze întârzieri".
Concret, banca a împărţit clienţii afectaţi de criză în trei categorii:
- cei intraţi în şomaj
- cei care au rate mai mari (fie din cauza creşterii de dobânzi, fie ca urmare a creşterii cursului)
- cei cu venituri în scădere
Soluţiile propuse au fost următoarele:
- acordarea unei perioade de graţie (pentru clienţii şomeri)
- acordarea unei perioade de diminuare a plăţilor (pentru cei cu rate mai mari)
- majorarea perioadei de creditare (pentru cei cu venituri mai mici)
Clienţii au fost selectaţi după întârzierile la plată. O mare parte dintre cei contactaţi de bancă au preferat