Bucureşti, 8 septembrie - Blue Air câştigă Mărul de Aur, un premiu pentru excelenţă atribuit anual de către Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor şi Scriitorilor de Turism (FIJET). "Mărul de Aur" ("La Pomme d'Or" sau "Golden Apple") este echivalentul FIJET al Oscar-ului şi se acordă anual unei atracţii, destinaţii turistice sau unei persoane, fiind un simbol al recunoaşterii eforturilor desfăşurate în vederea promovării turismului şi creşterii nivelului acestei industrii..
Duminică a avut loc în oraşul Sălişte (judeţul Sibiu) ceremonia de decernare a trofeelor acordate României. A fost pentru prima dată când FIJET a atribuit, în acelaşi an, 3 distincţii pentru destinaţiile/persoanele aparţinând aceleiaşi ţări. Compania aeriană Blue Air, Zona Ecoturistică Mărginimea Sibiului şi Rezervaţia Biosferei Delta Dunării au fost cei 3 caştigători români ai "Mărului de Aur" în acest an.
Tot în premieră mondială, Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor şi Scriitorilor a atribuit pentru prima dată în istoria sa un asemenea premiu unei societăti comerciale, Blue Air devenind astfel prima companie distinsă vreodată cu "Mărul de Aur".
"Ne bucurăm nespus că eforturile noastre au câştigat aprecierea reprezentanţilor presei şi că toată strădania noastră din ultima perioadă în vederea dezvoltării turismului este vizibilă şi, mai mult decât atât, distrinsă cu un astfel de premiu, ce ne-a fost acordat pentru cea mai puternică dezvoltare înregistrată de o companie aerienă din sud-estul Europei", afirmă Adrian Ionaşcu, director general Blue Air.
România se poate mândri acum cu 4 astfel de premii, primul fiind acordat în urma cu 34 de ani mănăstirilor din Bucovina, care sunt Patrimoniu UNESCO şi se află expusă în incinta muzeului Mănăstirii Moldoviţa.
În prezent, cu 4 trofee din totalul celor 41 decernate începând cu anul 1971, România se situează acum