Cunoscuta companie Leonardo face faţă greu crizei economice. Societatea a închis 30 de magazine şi a dat afară circa şase sute de oameni. Retailerul român de încălţăminte şi marochinărie a închis în acest an magazinele neprofitabile, potrivit Ensight Management Consulting (EMC), firma de consultanţă care a asistat compania în acest proces.
Cunoscuta companie Leonardo face faţă greu crizei economice. Societatea a închis 30 de magazine şi a dat afară circa şase sute de oameni.
Retailerul român de încălţăminte şi marochinărie a închis în acest an magazinele neprofitabile, potrivit Ensight Management Consulting (EMC), firma de consultanţă care a asistat compania în acest proces.
"Reducerea cu mai mult de 30% a reţelei de vânzări a determinat eliminarea magazinelor neprofitabile şi a celor care se aflau la finalul unui ciclu de viaţă de succes, acest lucru fiind în concordanţă cu transformările care au loc în mediul de vânzări din România. Acesta este dominat din ce în ce mai mult de centre comerciale şi mall-uri, fapt care erodează însuşi motivul de a exista al magazinelor tradiţionale de stradă", arată un comunicat al EMC.
Reţeaua de magazine Leonardo era formată la sfârşitul anului trecut din peste două sute de magazine în principalele oraşe din România, Ungaria, Bulgaria şi Moldova şi avea peste trei mii de angajaţi.
Leonardo România a avut în 2008 o cifră de afaceri de cinci sute de milioane de lei, iar vânzările au depăşit şase sute de milioane de lei, o cifră în scădere însă faţă de anul 2007.
"Piaţa retailului de încălţăminte a fost puternic afectată de criza economică, vânzările scăzând în 2008 cu aproximativ 30% faţă de 2007. În anii precedenţi, Leonardo a urmat o politică de extindere agresivă a reţelei de magazine. Pentru aprovizionarea magazinelor, a achiziţionat din ce în ce mai multă marfă, fapt ce a condus la crearea unor