Agitaţie mare la Ford Craiova. Chiar în ziua Sfintei Mării Mici, adică astăzi prima maşină Ford asamblată în Bănie va ieşi pe poarta fabricii. Evenimentul se va desfăşura sub privirile atente ale oficialilor europeni şi americani de la Ford, dar şi ale prezidenţiabililor zilei: Băsescu, Geoană, Antonescu. Muncitorii din Craiova aşteaptă şi ei evenimentul, pentru că li s-a promis câte o primă de 500 de lei de persoană.
DUBIŢA OLTENEASCĂ
La aproape un an şi jumătate de când Ford a devenit proprietara fostei uzine Daweoo de la Craiova, a venit momentul ca prima maşină de fabricaţie autohtonă să iasă pe porţile uzinei. "De la 21 martie 2008, când Ford a primit oficial cheile fabricii, şi până acum, s-a lucrat în permanenţă la acest proiect. Nu se poate spune că au existat timpi morţi, chiar dacă producţia de piese pentru General Motors s-a încheiat de-abia în luna iunie a acestui an. De exemplu, angajaţii au participat până acum la nu mai puţin de 380 de cursuri de formare", ne-a explicat reprezentantul Ford, Nadia Crişan.
La Craiova, americanii au ales să producă noua generaţie Transit Connect, o utilitară de mici dimensiuni pe care Ford o produce din 2002.
TRADIŢIE RELUATĂ
Chiar dacă despre noua maşină se vorbeşte ca despre primul Ford românesc, în realitate lucrurile nu stau chiar aşa. În 1938, Ford a mai avut o fabrică deschisă în România, la Bucureşti. Acolo a fost produsă limuzina Ford V8, însă viaţa uzinei din Floreasca a fost una scurtă, din cauza izbucnirii celui de-al doilea război mondial.
Uzina de la Craiova s-a născut în 1976, în urma asocierii dintre statul român şi uzinele Citroën, iar primul Oltcit a fost produs în 1981. În 1994, pachetul majoritar de acţiuni a fost achiziţionat de coreenii de la Daewoo, care au produs aici modelele Cielo, Nubira şi Matiz.
DENSITATE MARE DE PREŞEDI