Tot mai puţine firme sunt interesate să ofere angajaţilor astfel de poliţe private, majoritatea fiind orientate spre scăderea costurilor. Sursa: Hepta
Companiile din România renunţă, rând pe rând, la asigurările private de sănătate, oferite ca bonus angajaţilor. „Anul 2009 este unul greu, cu puţine contracte noi. Cam 3% dintre clienţii pe care îi avem în portofoliu au renunţat la asigurările private de sănătate”, confirmă Dorin Preda, director Asilife, divizie de asigurari private de sănătate a Medlife.
Din cauza crizei, firmele româneşti ori cu capital străin au strâns mâna companiilor de asigurări şi nu au mai încheiat contracte noi. Faţă de alte tipuri de asigurări, cum ar fi cele auto, segmentul asigurărilor de sănătate a fost profund afectat.
Scăderi de 20%
Reprezentanţii Eureko, una dintre cele mai mari companii care oferă asigurări private de sănătate, arată că majoritatea angajatorilor care au menţinut asigurările de sănătate s-au reorientat către produse cu un număr redus de riscuri. „Anul acesta, am încheiat contracte de asigurare de grup pentru aproape 2.000 de persoane asigurate, în scădere cu 20% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut”, a exemplificat Carmen Radu, director Operaţiuni Eureko.
Asigurările au preţuri mai mari decât abonamentele private de sănătate, dar acoperă clientul pentru o gamă mai variată de intervenţii chirurgicale, în cazul unei îmbolnăviri neaşteptate sau al unui accident grav de muncă. Dacă o asigurare medicală de sănătate costă între 20 şi 100 de euro, pe lună, pentru un un abonament companiile plătesc între 6 şi 70 de euro.
Însă, cu un abonament de sănătate, angajaţii îşi pot face doar consultaţii medicale de rutină, vaccinări, analize de laborator. În schimb, cu o poliţă privată sunt acoperite inclusiv intervenţii de mare risc, cum ar fi extir