Retailerul român de încălţăminte şi marochinărie Leonardo a închis în acest an 30 de magazine neprofitabile şi a concediat 600 de angajaţi în urma restructurării, potrivit Ensight Management Consulting, firma de consultanţă care a asistat compania în acest proces. „Reducerea cu mai mult de 30% a reţelei de vânzări a determinat eliminarea magazinelor neprofitabile şi a celor care se aflau la finalul unui ciclu de viaţă de succes, acest lucru fiind în concordanţă cu
Retailerul român de încălţăminte şi marochinărie Leonardo a închis în acest an 30 de magazine neprofitabile şi a concediat 600 de angajaţi în urma restructurării, potrivit Ensight Management Consulting, firma de consultanţă care a asistat compania în acest proces.
„Reducerea cu mai mult de 30% a reţelei de vânzări a determinat eliminarea magazinelor neprofitabile şi a celor care se aflau la finalul unui ciclu de viaţă de succes, acest lucru fiind în concordanţă cu transformarile care au loc în mediul de vânzări din România. Acesta este dominat din ce în ce mai mult de centre comerciale şi mall-uri, fapt care erodează însuşi motivul de a exista al magazinelor tradiţionale de stradă”, se arată într-un comunicat al Ensight Management Consulting
Firma finalizează la începutul lunii septembrie mandatul de asistenţă în procesul de restructurare a Leonardo.
Reţeaua de magazine cuprindea la sfârşitul anului 2008 peste 200 de magazine în principalele zone urbane din România, Ungaria, Bulgaria şi Moldova şi avea peste 3.000 angajaţi. Leonardo România a avut în 2008 o cifră de afaceri de 500 milioane de lei, fără TVA, iar grupul Leonardo a atins vânzări de peste 600 milioane de lei în aceeaşi perioadă.
Retailul de încălţăminte, în scădere
„Piaţa retailului de încălţăminte a fost puternic afectată de criza economică, vânzările scăzând, în 2008, cu aproximativ 30% faţă de 2007. În an