Şoseaua de centură de la Gherla s-a tasat din cauza unei foste mine de sare şi a unor izvoare care nu au putut fi captate de tuburile de drenaj montate de constructorul drumului. Centura a fost inaugurată cu pompă pe 14 august, în prezenţa premierului Emil Boc, deşi şoseaua era tasată în mai multe locuri. Sursa: Mihai Șoica Pe panoul care anunţă realizarea investiţiei, la capitolele proiectant şi consultant este trecut numele firmei Inocsa Ingineria, filiala România. În calitatea sa de consultant, Inocsa a confirmat pentru Compania Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale faptul că lucrările la şoseaua de centură au fost executate în mod corespunzător, drept pentru care lucrările au fost achitate.
Şi consultant şi proiectant
Acum când a apărut problema cu surparea unei bucăţi din şoseaua de centură, Inocsa se apără şi spune că nu este vorba despre nicio incompatibilitate între calitatea de proiectant şi cea de consultant.
Ovidiu Cherebeţiu, director al firmei Inocsa, spune că proiectul lucrării a fost realizat de o divizie a firmei din Bucureşti şi că firma a participat la o licitaţie pentru proiectare şi consultanţă organizată de către Compania Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale pe care firma a câştigat-o.
„Noi am fost la licitaţie în anul 2004 şi am câştigat. Pentru că suntem consultanţi facem şi o supervizare a lucrărilor efectuate de firma care construişte drumul. Nu este nicio incompatibilitate”, se apără Ovidiu Ceherebeţiu care, însă, a admis că în calitatea de consultant firma a confirmat executarea lucrărilor la şoseaua de centură.
Încă un milion de lei
Pe de altă parte, directorul Inocsa, mai spune că, potrivit studiului geo tehnic realizat de un expert geolog, solul din zonă este instabil şi predispus la alunecări de teren.
„La capitolul cauze