Tirajele de care s-a bucurat celebrul scriitor pe piaţa autohtonă se ridică la aproape un milion de exemplare, bestsellerul absolut fiind „Alchimistul“, editat în 138.000 de exemplare. „Învingătorul este întotdeauna singur“, romanul pe care Editura Humanitas îl va lansa la 15 septembrie, este cea de-a douăsprezecea carte a lui Coelho tradusă în limba română. Succesul scriitorului brazilian în rândurile cititorilor din întreaga lume ar putea avea mai degrabă un corespondent în lumea actorilor de Hollywood sau a superstarurilor din industria muzicală. Volumele lui sunt vândute în peste o sută de milioane de exemplare, în mai bine de 160 de ţări, traducerile acoperind 66 de limbi.
„Alchimistul“, romanul-fenomen prin care Paulo Coelho a găsit cea mai potrivită formulă de a-şi cuceri publicul, împlineşte anul acesta 22 de ani, fiind înscris în Cartea Recordurilor drept cea mai bine vândută carte a unui scriitor în viaţă: peste 65 de milioane de exemplare.
Coelho şi cititorii români
Până în acest moment, Editura Humanitas a publicat unsprezece dintre romanele sale, cea mai nouă apariţie fiind anunţată pentru 15 septembrie, când va fi lansat „Învingătorul este întotdeauna singur“, a cărui ediţie originală a apărut anul trecut. Primul titlu cu marca scriitorului brazilian apărut în limba română este „Veronica se hotărăşte să moară“, tradus la Humanitas în 2000. De atunci, cititorii români au avut parte de porţii constante de ficţiune construită în „laboratoarele“ lui Paulo Coelho, întâmpinate de fiecare dată cu entuziasm.
După cum era de aşteptat, „Alchimistul“, unul dintre modelele bestsellerului contemporan, a avut cea mai mare priză la publicul autohton, având un tiraj de 138.000 de exemplare. „Veronica se hotărăşte să moară“ îl secondează la capitolul cifre, romanul fiind editat în 101.000 exemplare, urmat de „La