La doi ani după cumpărarea fostei fabrici Daewoo şi într-un context economic neprielnic, Ford începe astăzi producţia de autoturisme la Craiova. Primul model intrat în fabricaţie va fi Transit Connect, o autoutilitară uşoară, care acum se mai fabrică în uzina Ford din Turcia. Compania anunţă că, pentru început, vor fi produse în Bănie 60-90 de maşini pe zi, iar angajaţii vor lucra într-un singur schimb. În urmă cu două luni, preşedintele Ford România, Dionisio Campos, declara că maşinile fabricate la Craiova vor fi livrate pe piaţa din Europa.
La începutul anului, în plină criză mondială pe piaţa auto, o firmă din grupul Ford (Ford Capital Bv) a majorat capitalul social al Ford România cu 250 de milioane de euro, fiind cea mai mare investiţie străină de anul acesta din ţara noastră. La sfârşitul lunii martie, companiei Ford i-a fost aprobat creditul de 400 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiţii, pe care îl va investi în fabrica de la Craiova şi într-un centru de cercetare din Germania. Producătorul de autoturisme a primit garanţia statului român pentru 80% din acel împrumut. Compania americană a cumpărat fabrica de la Craiova în urmă cu doi ani şi a plătit 87 de milioane de euro. Ford va beneficia de 143 de milioane de euro ajutor de la statul român (considerat ajutor regional), în tranşe, pe măsură ce compania îşi duce la îndeplinire planul de afaceri promis pentru Craiova.
La evenimentul de astăzi este aşteptat şi preşedintele României, Traian Băsescu, iar prima maşină din gama Ford produsă în Craiova ar putea fi donată unei instituţii locale. La doi ani după cumpărarea fostei fabrici Daewoo şi într-un context economic neprielnic, Ford începe astăzi producţia de autoturisme la Craiova. Primul model intrat în fabricaţie va fi Transit Connect, o autoutilitară uşoară, care acum se mai fabrică în uzina Ford din Turcia. Compania anunţă că, p