Modelul lansat astăzi este destinat transportului de marfă şi are preţurile între 12.990 de euro şi 18.000 de euro fără TVA. Pe lângă Transit Connect, în 2010, Ford va lansa şi un model de clasă mică. Acesta va fi destinat pieţei româneşti şi se va produce exclusiv la uzina din Craiova. După semnarea contractului de privatizare a Automobile Craiova pe 12 septembrie 2007, la Salonul Auto de la Frankfurt, compania americană Ford a preluat oficial un pachet de 72,4% din acţiunile fabricii româneşti pe 21 martie 2008. Actele au fost semnate de Sebastian Vlădescu, şeful comisiei de privatizare, şi de Lyle Watters, negociatorul-şef pentru Ford Europa.
Citiţi şi:
Craiova: Ford lansează prima maşină a mărcii fabricată în BănieCraiova: Bănia, centrul lumii pentru o ziFord merge mai bine în SUA Craiova: Ford scade veniturile Vămii
Pentru pachetul majoritar de acţiuni, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a primit 57 de milioane de euro. Ford s-a angajat să investeasă 675 de milioane de dolari până la finele lui 2011, astfel încât fabrica să poată produce 300.000 de maşini pe an.
După efectuarea unei majorări de capital în valoare de 250 de milioane de euro în ianuarie 2009, Ford a preluat, pentru 76,4 milioane de lei de la SIF Oltenia, încă 22% din acţiunile Automobile Craiova. Compania americană a continuat să cumpere acţiuni la Automobile Craiova, majorându-şi participarea de la 72,41% la 96,74%.
În iulie 2009, Ford a lansat o ofertă publică de preluare a restului de 3,26% din capitalul social, pentru 2,6 milioane de euro. În urma acestei oferte, Ford a reuşit să cumpere numai 0,34% din acţiunile Automobile Craiova, pentru 1,1 milioane de lei, ajungând astfel la o participaţie de 97,07%.
Ford şi-a anuntat intenţia de a începe operaţiunile prin care Automobile Craiova să nu