Petrom si Rompetrol, companii care asigura circa 40% din necesarul local de bitum rutier folosit pentru asfaltari, au inregistrat in primele sase luni ale anului vanzari in scadere cu peste 30% pe acest segment comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Evolutia vanzarilor de bitum vine in contextul in care actualul Guvern a declarat in repetate randuri ca lucrarile de infrastructura reprezinta prioritatea absoluta a Romaniei in acest moment alaturi de absorbtia fondurilor europene.
In ciuda acestor declaratii, principalii producatori de bitum resimt acut efectele crizei, in timp ce pe cele mai mari zece santiere din tara lucrau la jumatatea anului doar 5.500 de angajati.
"Pe fondul crizei, a constrangerii sectorului intern de constructii si a dificultatilor in asigurarea finantarii proiectelor de reabilitare si constructie de drumuri, Vega Ploiesti, punct de lucru al Rompetrol Rafinare, a livrat in prima jumatate a anului pe piata interna o cantitate de peste 12.000 de tone, in scadere cu aproximativ 33% fata de perioada similara din 2008", spun reprezentantii Rompetrol.
Grupul petrolier, controlat de catre compania kazaha de stat KazMunaiGaz, detinea prin intermediul productiei de bitum din cadrul rafinariei Vega Ploiesti o cota de piata de 7,5% la sfarsitul anului trecut.
Nici Petrom, cea mai mare companie locala, care prin intermediul rafinariei Arpechim Pitesti asigura circa 32% din necesarul de bitum la nivelul anului 2008, nu a inregistrat o evolutie pozitiva in prima parte a acestui an.
"In primele sapte luni ale anului vanzarile de bitum ale Petrom au scazut cu circa 43% fata de perioada similara a anului trecut, in principal din cauza efectelor crizei economice", explica reprezentantii Petrom. Necesarul intern de bitum s-a ridicat la 630.000 de tone anul trecut.
"In prezent, pretul unei tone de bitum rutier este