În ciuda scăderii generale a pieţei de materiale de construcţii, Dragoş Irimescu îşi continuă planurile de investiţii la firma sa, Depaco. Vânzările au crescut la Depaco cu 70% în acest an, ca urmare a strategiei de investiţii, de marketing şi de resurse umane. Pe fondul scăderii pieţei de construcţii cu 6,3% în primele şapte luni, conform datelor comunicate de INS, producătorii de materiale de construcţii se confruntă cu o scădere accentuată a cererii.
În aceste condiţii, creşterea cu 70% a producţiei în această perioadă în sectorul cel mai afectat de criză este cu certitudine o performanţă. Depaco, producătorul ţiglei metalice Wetterbest, este una dintre companiile care pare că a beneficiat de pe urma crizei economice.
„Pentru noi, în 2009, cererea a fost mai mare decât anul trecut, deşi este evident că la nivel naţional piaţa s-a contractat“, a declarat Dragoş Irimescu, proprietarul Depaco. Dacă în 2008 s-au comercializat 13-14 milioane de metri pătraţi de ţiglă metalică, pentru 2009 se anticipează o reducere la maximum 11 milioane de metri pătraţă. Valoric însă scăderea este mai mare, dacă se ţine cont că preţurile au scăzut cu aproximativ 30% faţă de anul trecut, ceea ce înseamnă că în 2009 piaţa s-a înjumătăţit.
Scăderea este şi mai mare la vânzările de tablă cutată, producătorii de profile metalice industriale confruntându-se cu probleme importante.
Investiţii de 250.000 de euro până în 2010
În primele opt luni ale anului 2009, Depaco a înregistrat o cifră de afaceri de 2,9 milioane de euro, în creştere comparativ cu perioada similară a anului trecut, când a fost de 2,2 milioane de euro. Irimescu explică performanţa obţinută prin faptul că „în timp de criză ori te speri şi fugi, ori îţi iei inima în dinţi şi mergi mai departe cu planurile tale şi continui să investeşti“.
Depa