Importatorul si distribuitorul de usi de garaj Hormann Romania, filiala locala a grupului german Hormann, a inregistrat o scadere cu 30% a cifrei de afaceri din primul semestru, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
“Contractele directe semnate de Hormann au scazut cu 20% in primele sase luni, fata de perioada similara de anul trecut. Cea mai mare parte a vanzarilor este realizata prin cei peste 100 de distribuitori din toata tara”, a declarat, pentru Wall-Street, Bogdan Cojocaru, directorul general al Hormann Romania.
In ciuda declinului afacerilor din primul semestru, compania mizeaza pe o redresare a vanzarilor in al doilea semestru al anului, in contextul in care varful vanzarilor are loc in perioada septembrie – ianuarie.
„Pentru sfarsitul acestui an estimam o cifra de afaceri cel putin similara cu cea de anul trecut. In prezent, datele noastre arata vanzari comparabile cu cele din 2008 pentru gama de produse rezidentiale, in special usi de garaj. Scaderea din primul semestru se datoreaza, in principal, segmentului industrial”, afirma Cojocaru.
Hormann Romania a inregistrat o cifra de afaceri circa 12,5 milioane de euro anul trecut, in crestere cu 33% fata de 2007. La inceputul lunii mai, reprezentantii companiei estimau o crestere cu 20% a afacerilor, mizand pe o crestere a volumului de vanzari, cat si pe deblocarea proiectelor din zona rezidentiala.
Contrar asteptarilor initiale ale companiei, cele mai vandute produse din primele sase luni ale anului au fost cele rezidentiale. Pe de alta parte, produsele cu aplicatii industriale, s-au comercializat in scadere cantitativa cu 30% fata de primul semestru al lui 2008.
„In general clientii au devenit mult mai orientati spre pret, negociaza preturile cu mult mai mare insistent si in general se vor decide asupra variantei cele mai ieftine, mai ales pentru segmentul industria