Producatorul de electrocasnice Arctic a comercializat in prima jumatate a anului aproximativ 90.000 de frigidere si masini de spalat prin programele de buy-back, prin care acorda un voucher de 150 de lei pentru achizitia unui aparat nou odata cu predarea unuia uzat.
Volumul comercializat prin aceste promotii desfasurate in retelele de retail specializat sau in hipermarketuri reprezinta 40% din totalul celor 225.000 de unitati vandute pe piata locala.
In prima jumatate de an Arctic a raportat o scadere de 14% a vanzarilor, la 80,3 milioane de euro, in urma reducerii cererii cu 28% pe piata interna in timp ce exporturile au crescut cu 5%.
"Tinta initiala a fost de 25% din total. Programele de buy-back au reprezentat la final 40% din vanzari. Avem si acum alte campanii, dar care promoveaza clasa energetica a produsului", a spus Monica Iavorschi, directorul general al Arctic.
Iavorschi a mentionat ca aceasta campanie are un public tinta mai redus deoarece sectorul de electrocasnice din clasa energetica A plus (consumul poate ajunge la -24% in cazul frigiderelor - n.r.) reprezinta circa 200.000 de unitati din totalul de circa 7,5 milioane de frigidere din Romania.
Tinta de productie de un milion de unitati
Anul trecut compania a produs la fabrica din Gaesti, Dambovita, 1,2 milioane de aparate frigorifice si a realizat o cifra de afaceri de 230 de milioane de euro. In conditiile in care piata locala a cunoscut o reducere de 35% a vanzarilor, iar la nivel european vanzarile de electrocasnice au scazut in medie cu aproximativ 5% in functie de tara, Arctic vede o scadere de 10% cifrei de afaceri in 2009.
"Anul acest vom produce un milion de aparate frigorifice si speram sa recuperam din scadere si sa ajungem la -10% la final. Europa de Vest are un trend ascendent, care trebuie sa continue", a spus Iavorschi. Potrivit prognozei de