Cine şi-ar fi închipuit, în 1981, când la Craiova s-a produs primul Oltcit, că va veni o zi când în Oltenia se va face o maşină americană? Istoria maşinilor făcute la Craiova începe acum 33 de ani. Puterea comunistă şi producătorul auto francez Citroen au încheiat în 1976 un parteneriat pentru producţia unui nou model de autotusim, de clasă mică. Un an mai târziu, a început construcţia fabricii de la Craiova, iar în 1981 începe producţia primelor autoturisme Olt
Cine şi-ar fi închipuit, în 1981, când la Craiova s-a produs primul Oltcit, că va veni o zi când în Oltenia se va face o maşină americană?
Istoria maşinilor făcute la Craiova începe acum 33 de ani. Puterea comunistă şi producătorul auto francez Citroen au încheiat în 1976 un parteneriat pentru producţia unui nou model de autotusim, de clasă mică. Un an mai târziu, a început construcţia fabricii de la Craiova, iar în 1981 începe producţia primelor autoturisme Oltcit.
După 1989, maşinile sunt produse sub denumirea Oltena, până în 1994. Atunci, fabrica de la Craiova a fost cumpărată de coreenii de la Daewoo, iar anul 1994, ultimul în care s-a mai fabricat bătrânul Oltcit, i-a adus o nouă denumire, rezultată din parteneriatul româno-coreean: Rodae Automobile Craiova.
Printr-o tranzacţie în urma căreia a devenit cel mai mare investitor străin din România, Daewoo a ajuns să deţină 51% din companie, iar statul român 49%. Uzina, modernizată la standardele occidentale ale vremii, a ajuns la o capacitate de producţie de peste 100.000 de maşini pe an. Coreenii au produs aici Tico (înlocuit ulterior cu Matiz), Cielo şi Nubira.
De la Daewoo la Ford
La 5 ani după ce a preluat fabrica din România, Daewoo a dat faliment. Gigantul american General Motors a preluat cea mai mare parte a fabricilor coreenilor din toată lumea, dar nu şi fabrica de la Craiova. După ce a obţinut acordul GM de a