Medicii din Marea Britanie au cerut autoritatilor sa interzica reclamele la bauturi alcoolice. Masura ar urma sa se afecteze si orice fel de sponsorizare in sport sau industria muzicala.
De asemenea, medicii spun ca in afara de reclame ar trebui interzise si ofertelor sau reducerile de preturi la bauturi alcoolice, care, spun ei, incurajeaza consumul, transmite BBC.
Industria de bauturi alcoolice din Marea Britanie cheltuieste 800 de milioane de lire pe an pentru a-si promova produsele. Din aceasta suma, numai un sfert este folosita pentru publicitatea directa.
Masura este necesara deoarece consumul de alcool a devenit una dintre principalele cauze de deces in randul persoanelor tinere, argumenteaza Asociatia Medicilor Britanici. El ar fi depasit, potrivit statisticilor, numai de fuat si presiunea arteriala.
Tratarea bolilor si a ranilor cauzate de consumul de alcool costa sistemul public de Sanatate din Marea Britanie aproximativ 3 miliarde de lire pe an.
Bugetul alocat de producatori pentru publicitatea directa este de 200 de milioane de lire. Una din cele mai bune metode de promovare a bauturilor alcoolice este sponsorizarea evenimentelor sportive, producatorii de alcool fiind depasiti numai de sectorul financiar.
Medicii din Marea Britanie au cerut autoritatilor sa interzica reclamele la bauturi alcoolice. Masura ar urma sa se afecteze si orice fel de sponsorizare in sport sau industria muzicala.
De asemenea, medicii spun ca in afara de reclame ar trebui interzise si ofertelor sau reducerile de preturi la bauturi alcoolice, care, spun ei, incurajeaza consumul, transmite BBC.
Industria de bauturi alcoolice din Marea Britanie cheltuieste 800 de milioane de lire pe an pentru a-si promova produsele. Din aceasta suma, numai un sfert este folosita pentru publicitatea d