Motorola, producator de telefoane mobile, va fi nevoit sa atraga interesul, admiratia, dar mai ales cererea consumatorilor cand va dezvalui noile sale dispozitive mobile saptamana viitoare pentru a convinge Wall Street-ul ca firma inca reprezinta un jucator important in industria mondiala a mobilelor, scrie presa internationala.
Dupa ce a pierdut cota de piata an dupa an, Motorola a pariat, intr-o abordare de tipul "totul sau nimic", pe platforma de dispozitive mobile Android, dezvoltata de compania Google, sperand ca parteneriatul cu gigantul internet va aduce inapoi clientii pierduti.
Pretul actiunilor companiei Motorola, care a fost odata liderul pietei iar acum se afla pe locul patru la nivel mondial, au crescut cu 11% saptamana trecuta pe baza sperantelor investitorilor ca noile telefoane vor genera destul entuziasm.
Nimeni nu se asteapta insa la un iPhone-killer din partea companiei. Analistii sustin ca riscul se mentine la nivelul unicitatii telefoanelor, care nu prezinta destule elemente inovatoare pentru a uimi clientii, mai ales dat fiind faptul ca si alti producatori folosesc platforma Android.
"Dispozitivele nu vor fi suficient de diferentiate si i-ar putea dezamagi pe clienti", a declarat Phil Cusick, analist al firmei de cercetare Macquarie Research, care se asteapta ca Motorola sa lanseze doua telefoane mobile cu sistemul de operare Android.
Motorola nu a oferit multe detalii legate de telefoane, iar codirectorul general Sanjay Jha a vorbit prima oara despre platforma Android si intentiile sale in octombrie, anul trecut.
El a spus ca noile telefoane vor avea integrate functii de acces si organizare a profilelor utilizatorilor de pe site-uri sociale, insa rivalii precum Apple, Research in Motion, HTC si Palm au oferit deja dispozitive cu acces la Facebook si Twitter.
Detinatorii de actiuni au fost destul de impres