Profesorul Radu Gologan, coordonatorul lotului olimpic de matematica al Romaniei, spune ca elevii din ziua de azi sunt mai inteligenti si mai apropiati de matematica adevarata, dar ei nu mai sunt dispusi sa munceasca asa cum o faceau copiii in urma cu 20-30 de ani.
Invitat la televiziunea Ziare.com, profesorul Gologan a vorbit despre satisfactia de vedea cum un copil caruia nu i se dadea nicio sansa obtine rezultate exceptionale, despre poezia matematicii si despre impostura si imbecilitatea din politica romaneasca.
Urmareste inregistrarea integrala a emisiunii AICI
Lucrurile mari in istorie s-au rezolvat stand ore intregi pe scaun. Azi nu mai este posibil
Coordonator al lotului olimpic de matematica din 2001, el insusi olimpic international pe vremea cand era elev, profesorul Radu Gologan spune ca nu poate fi contestata presiunea exterioara a mass-mediei si a Internetului asupra copiilor de azi care "sunt mai inteligenti dar mai putin dispusi sa munceasca singuri".
"Datorita unor presiuni externe, cum ar fi calculatorul si media internationala, copilul ajunge sa nu mai poata sa stea sa rationeze, sa se concentreze mai mult de jumatate de ora, cel mult trei sferturi de ora", spune acesta.
Asa se face ca, in clasele mici "copiii nu mai pot sa stea linistiti pe scune", in gimnaziu "se comporta in continuare ca niste copii de clasa a patra", in liceu "e foarte greu ca un copil sa invete mai mult de o ora pe zi", iar in facultate "marea majoritate a studentilor invata pentru un examen cel mult o zi".
Aceasta diminuare a capacitatii de concentrare se constata chiar si in cazul copiilor supradotati care reusesc sa rezolve in cele patru ore de concurs de la olimpiada internationala in special problemele pe care le incep in prima jumatate de ora, "dupa care copiii obosesc".
"E un l