Google, detinatorul celui mai mare motor de cautare din lume, a avut succes pe baza reclamelor adaugate cautarilor online, insa investitorii de pe Wall Street asteapta rezultate care sa arate faptul ca si celelalte investitii ale gigantului vor scoate profit, scrie presa internationala.
"Chiar daca publicitatea din cautarile online reprezinta 95% din afacerea Google, cred ca toata lumea asteapta urmatoarea mare inventie profitabila a companiei", a declarat John Lutz, un analist al firmei de cercetare Frost Investment Advisors.
Google ii va informa in aceasta saptamana pe investitori cu privire la cautari si monetizarea serviciilor online, insa purtatoarea de cuvant a gigantului, Jane Penner, a spus ca evenimentul se va focaliza mai mult pe veniturile de pe segmentul de cautari online decat pe afaceri precum YouTube.
Gigantul are mii de noi initiative, inclusiv produse de internet mobil si site-ul de partajare video YouTube.com, insa niciuna nu a generat venituri apropiate de castigurile de pe segmentul de publicitate online care s-au ridicat la suma de 22 mld. dolari anul trecut.
In iulie, Google a dezvaluit faptul ca YouTube face bani din miliardele de vizionari de clipuri in fiecare luna si ca se asteapta ca site-ul de partajare video sa devina o afacere profitabila in viitorul apropiat. Directorii executivi au vrut sa nege astfel rapoartele care sustineau ca YouTube, pe care compania l-a achizitionat pentru 1,65 miliarde de dolari in 2006, nu are un model de afaceri credibil.
Colin Gillis, analistul firmei de cercetare Brigantine Advisors, a declarat ca formatele noi de reclame care includ clipuri video ar putea reprezenta baza cresterii gigantului online in viitor, in timp ce compania se afla in discutii cu advertiseri precum Johnson & Johnson si Procter & Gamble.
"Google trebuie sa le ofere un format bun pentru a transmite sent