Consiliul pentru Dezvoltarea Comertului din Hong Kong (HKTDC) organizeaza in lunile octombrie si noiembrie o serie de targuri comerciale internationale, companiile din Romania interesate de intrarea pe piata asiatica sau de consolidarea pozitiei in aceasta zona urmand sa beneficieze de un pachet de sponsorizare de 7,3 mil. euro din partea organizatorilor.
Anul trecut peste 400 de firme din Romania au luat parte la targurile HKTDC. Acest pachet de sponsorizare pune la dispozitia cumparatorilor internationali prezenti la targurile organizate de HKTDC pana in martie 2010, pachete variate de subventii pentru biletele de avion si costurile hoteliere.
“HKTDC planifica mai multe targuri majore de comert in octombrie, dintre care doua reprezinta cele mai mari evenimente de acest tip din Asia. Fiind o piata emergenta, Romania s-a situat pe locul 54 in topul partenerilor cu care Hong Kong a desfasurat schimburi comerciale in 2008. Valoarea totala a schimburilor comerciale dintre Hong Kong si Romania a atins 303 milioane dolari (213 milioane euro) in 2008, o crestere importanta, de 77%, comparativ cu 2007”, declara Raymond Yip (foto), assistant executive director al HKTDC.
Potrivit acestuia, schimburile comerciale dintre Hong Kong si Romania au o valoare anuala de 3,3 mil. dolari, net inferioara sumei de 2 mld. dolari realizata in urma exporturilor si importurilor zilnice.
“Intentionam sa marim chiar si de zece ori valoarea schimburilor comerciale cu Romania in urmatorii ani. Romania reprezinta o reala sursa de competitivitate. Am remarcat in urma primei mele vizite pe plan local ca aveti branduri romanesti de moda foarte bune, sortimente de vin de o calitate superioara si produse organice, ce pot fi exportate in China”, spune Yip.
Firmele romanesti care doresc sa beneficieze de pachetul de sponsorizare trebuie sa nu fi participat inainte la ta