Modelul electric japonez, lansat în luna iunie în Japonia, a ajuns în România pentru un feed-back din partea celor interesaţi.
1 /.
Mitsubishi a găsit o soluţie mai bună pentru o lume mai curată, prin dezvoltarea fermecatului electric i-Miev EV.
Prototipul este propulsat de un motor sincron cu magneţi permanenţi şi un set de acumulatori litiu-ion care dezvoltă 47 kW(64 CP) la un cuplu maxim de 180 Nm şi 8.500 rpm. i-Miev EV se încarcă în şapte ore şi are o autonomie de 130 km sau chiar 160 km în modul Eco. Viteza maximă care a fost declarată este de 130 km/h , dar micul automobil poate mai mult de atât. Tracţiunea a fost cedată punţii din spate. Cutia de viteze automată este diferită de una standard, electricitatea neavând nevoie de sincroane.
Viitorul văzut de la volan
Pornirea este realizată prin intermediul unei siguranţe şi a unei chei speciale. Dacă martorii din bord nu ar da de veste că motorul este în funcţiune, zgomotul inexistent ar putea păcăli pe oricine.
Traseul ales a fost între Otopeni şi Ciolpani, timp în care s-a consumat doar jumătate din baterie. Viteza medie a fost de 70 km/h, cu o acceleraţie rapidă, de pe loc până la 130 km/h, viteza maximă.
Cuplul foarte puternic oferă micului i-Miev o acceleraţie progresivă şi foarte rapidă, un şuierat de turbină electrică punând stăpânire pe pasageri. La nivelul caroseriei doar vibraţiile sistemului audio se pot simţi la un nivel scăzut.
Cu toate acestea, lipsa zgomotului motorului şi a vibraţiilor normale ale unui automobil elimină ”limbajul” cu care un şofer este obişnuit.
La ei nu e ca la noi
Japonezii au normele de drum mai rigide decât cele europene, astfel i-Miev a primit un sistem de frânare specific, mai lent. Suspensiile de tip McPherson eliminau aproape complet şocuri