Consumatorii vor cheltui cu 2% mai mult pe produsele electronice în 2009, iar piaţa mondială va ajunge la o valoare estimată de 494 miliarde de euro, creşterea datorându-se smartphone-urilor, televizoarelor cu ecran plat şi notebook-urilor, conform estimărilor companiei GfK. Piaţa mondială de electronice, audio-video, IT şi telecomunicaţii continuă să se dezvolte în ciuda crizei. Cele mai bine vândute trei categorii, telefoanele mobile, televizoarele şi notebookurile, se
Consumatorii vor cheltui cu 2% mai mult pe produsele electronice în 2009, iar piaţa mondială va ajunge la o valoare estimată de 494 miliarde de euro, creşterea datorându-se smartphone-urilor, televizoarelor cu ecran plat şi notebook-urilor, conform estimărilor companiei GfK.
Piaţa mondială de electronice, audio-video, IT şi telecomunicaţii continuă să se dezvolte în ciuda crizei. Cele mai bine vândute trei categorii, telefoanele mobile, televizoarele şi notebookurile, se bucură în continuare de tendinţa de creştere. În prima jumatate a anului 2009, telefoanele mobile şi televizoarele au crescut fiecare cu câte 4% în valoare, în vreme ce vânzarea de PC-uri cu 2%.
În cazul fiecăreia dintre aceste categorii, care totalizează 78% din piaţă, inovaţia este principalul motor de creştere, majorarea vizând produse noi ca smartphone-urile, televizoarele cu ecran plat şi notebook-urile.
Grupele de produse mai mici au avut o contribuţie pozitivă la creşterea generală – de exemplu, vânzările globale de playere Blu-ray se estimează că vor creşte cu 117% anul acesta, cu vânzări de sisteme PND (portable navigation device) mai mari cu 17%.
Cu vânzări în creştere cu 8%, Japonia este în prezent regiunea cu cea mai rapidă extindere, urmată de Africa, cu o creştere de 6% şi de China cu 5%. Pe de altă parte, este aşteptat un declin al vânzărilor de 3% în America de Nord şi de 5% în Europa.