•CORESPONDENŢĂ DE LA SIBIU• De la jumătatea lunii iulie, în urma ploilor abundente, podul de cale ferată din localitatea sibiană Cârţa stă să cadă. Singurele măsuri luate de autorităţile aflate în subordinea Ministerului Transporturilor au vizat exclusiv sistarea legăturilor CFR pe rutele Braşov - Sibiu, pentru că unul dintre picioarele podului s-a mişcat sub furia apelor. Apoi a crăpat.
De două luni Guvernul nu urgentează procedurile de avizare a lucrărilor, iar în pragul noului an, şcolar elevii şi profesorii nu au soluţii pentru navetă.
După agitaţia firească produsă de podul pericol, angajaţii de la infrastructura CFR au aruncat câteva zeci de traverse de beton şi câteva tone de bolovani pe malul piciorului rupt al podului, apoi au renunţat la muncă. Ca o ironie, singura intervenţie pentru salvarea podului a fost aplicarea unor "bandaje" din fier beton pe cele două linii de cale ferată. Acum ele sunt cele care ţin podul şi traversele să nu se prăbuşească.
TRENURI ANULATE, NAVETIŞTI FĂRĂ SOLUŢIE
Avaria apărută la podul de peste râul Cârţişoara a determinat anularea a opt trenuri. Alte cinci au fost redirecţionate, iar pentru două rute de scurtă distanţă au fost introduse autocare. Pentru a ajunge de la Braşov la Sibiu cu trenul eşti obligat să treci prin Sighişoara şi Copşa Mică, diferenţa de cost de peste 100 km fiind suportată de călător.
"Domnule, este bătaie de joc, pentru că nu se face nimic de mai bine de două luni. Avem zeci de navetişti care nu au soluţii şi nu vreau să mă gândesc că începe şcoala. Însă acum principala problemă este că sunt câteva sute de copii care nu au cum să ajungă la şcolile de aici şi la liceele din Sibiu, Avrig şi Tălmaciu", spune primarul comunei Cârţa, Cristian Magheru. Localnicii, dar mai ales sibienii, au înlocuit trenul cu mijloacele de transport private, care nu mai fac fa