La începutul acestui an, Brands&Bears, agenţia de publicitate condusă de Cristian Bulfinschi, a pierdut clientul Redd’s. Contul de creaţie pentru berea Redd’s reprezenta aproximativ 10% din cifra de afaceri a agenţiei de publicitate. Cristian Bulfinschi, directorul şi fondatorul agenţiei de publicitate Brands&Bears, este dezamăgit. A început anul 2009 cu stângul. După doi ani de muncă, Brands&Bears a pierdut clientul pe care îl „crescuse“ de la zero: berea cu arome Redd’s (Ursus Breweries). Contul a reprezentat aproximativ 10% din cifra de afaceri pe 2008 a agenţiei, adică circa 200.000 de euro.
ÎNCEPUTURI ÎN APARTAMENT
Bărbatul de 37 de ani, cu trăsături tinere, aproape şmechereşti trebuie să se consoleze acum cu proiecte punctuale. Creativii de la Brands&Bears au lucrat pentru şamponul Clear, ingredientele Knorr şi produsele de curăţat Cif şi Domestos. Branduri cu care lucrează încă de la înfiinţarea agenţiei, în 2002.
„Fiind o agenţie independentă, nu avem un brand aliniat şi atunci lucrăm pe proiecte“, spune Bulfinschi. La brandurile Unilever se adaugă mărcile de ţigări Winchester şi Benson&Hedges (JTI). Dar cum se face că o agenţie independentă lucrează pentru companii multinaţionale? Chiar dacă nu arată ca un senior al publicităţii autohtone, Bulfinschi a intrat în advertising în 1996, la agenţia Lowe. A lucrat pentru Unilever şi JTI timp de cinci ani. Aşa că, atunci când a pornit pe cont propriu i-a fost mai uşor să le convingă pe cele două multinaţionale să-i încredinţeze câteva branduri. Nu a „furat“ clienţii Lowe, ci a aplicat tot ceea ce Veronica Savanciuc l-a învăţat.
Începuturile agenţiei Brands&Bears au puţin din farmecul afacerilor americane pornite în garaj. Pentru că în 2001, Brands&Bears era o firmă de apartament, pe Calea Victoriei, cu patru angajaţi. S-au pus pe picioare rapid, au branduit