BCR a restructurat credite pentru 2.500 de persoane fizice care au avut restante dupa inceperea crizei, majoritatea imprumuturi ipotecare, desi a contactat circa 90.000 de clienti pentru a le propune aceasta optiune, a declarat directorul diviziei pentru credite de retail, Stefan Coroianu.
"Programul de restructurare a creditelor a inceput la BCR din luna aprilie, dupa ce fusese pregatit catvea saptamani inainte. Am incercat sa avem in cadrul acestui program o abordare tintita catre clientii care aveau un comportament ordonat de plata a obligatiilor, dar care dupa lunile octombrie, noiembrie au inceput sa raporteze intarzieri", a afirmat marti Coroianu.
El a explicat ca BCR a impartit clientii vizati de o posibila restructurare a creditelor in trei subsegmente principale: persoane afectate de somaj, care au inregistrat o majorare a obligatiilor lunare din cauza cresterii dobanzilor sau a cursului de schimb sau clienti ale caror venituri au scazut semnificativ.
"Au existat 90.000 de clienti cu credite, cu intarzieri cuprinse intre 30 si 90 de zile, pe care i-am contactat si am incercat sa le propunem posibilitatea restructurarii imprumuturilor. Circa 2.500 de persoane fizice au acceptat deja restructurarea, dar a existat si o retinere din partea clientilor, care la un prim contact prefera sa plateasca. Cam 70% din numarul creditelor restructuate sunt ipotecare", a spus Coroianu. El a precizat ca au fost reluate platile la imprumuturi totalizand 63% din valoarea creditelor tintite pentru restructurare.
Oficialul BCR a precizat ca programul de restructurare a creditelor a fost derulat prin personalul din front office, care avea deja un contact direct cu clientii.
BCR a restructurat credite pentru 2.500 de persoane fizice care au avut restante dupa inceperea crizei, majoritatea imprumuturi ipotecare, desi a contactat circa 90.000 de clienti