30 de magazine închise şi 600 de persoane concediate. Aşa arată afacerea retailerul român de încălţăminte Leonardo în primul an de criză economică. Sursa: EVZ
Reţeaua de magazine cuprindea la sfârşitul lui 2008 peste 200 de magazine în principalele zone urbane din România, Ungaria, Bulgaria şi Moldova şi avea peste 3.000 angajaţi.
Leonardo România a avut în 2008 o cifră de afaceri de 500 milioane de lei, fără TVA, iar grupul Leonardo a atins vânzări de peste 600 milioane de lei în aceeaşi perioadă.
Stocuri şi datorii
"Piaţa retailului de încălţăminte a fost puternic afectată de criza economică, vânzările scăzând, în 2008, cu aproximativ 30% faţă de 2007. În anii precedenţi, Leonardo a urmat o politică de extindere agresivă a reţelei de magazine. Pentru aprovizionarea magazinelor, a achiziţionat din ce în ce mai multă marfă, fapt ce a condus la crearea unor datorii semnificative faţă de furnizori", se menţionează în comunicatul de presă al Ensight Management Consulting, firma mandatată cu asistenţa în procesul de restructurare a companiei.
„Reducerea cu peste 30% a reţelei de vânzări a determinat eliminarea magazinelor neprofitabile şi a celor care se aflau la finalul unui ciclu de viaţă de succes, acest lucru fiind în concordanţă cu transformările care au loc în mediul de vânzări din România. Acesta e dominat de centre comerciale şi malluri, fapt care erodează însuşi motivul de a exista al magazinelor de stradă”, adaugă cei de la Ensight Management Consulting. Reţeaua de magazine cuprindea, la finele lui 2008, peste 200 de magazine în România, Ungaria, Bulgaria şi Moldova.
În contextul reducerii vânzărilor, corelată cu creşterea dificultăţii de a obţine finanţare suplimentară, datoriile au devenit dificil de acoperit, iar retailerul a început un proces de restructurare.
"Transf