Sectorul european de telefonie mobila s-a obligat sa sprijine sistemul european automat de apeluri de urgenta integrat la bordul automobilelor eCall, reprezentantii Asociatiei GSM semnand memorandumul de implementare a sistemului in intreaga Europa, a anuntat miercuri Comisia Europeana. eCall apeleaza automat numarul european unic pentru apeluri de urgenta – 112 atunci cand un automobil este implicat intr-un accident grav si trimite celui mai apropiat serviciu de urgenta informatii privind locul accidentului, chiar si cand pasagerii nu stiu sau nu pot sa precizeze unde se afla.
Implementarea eCall necesita o stransa colaborare intre autoritatile publice, constructorii de automobile si operatorii de telefonie mobila, iar odata generalizat, sustine Executivul european, acesta ar putea salva anual pana la 2.500 de vieti omenesti in UE si ar putea diminua gravitatea ranirilor cu 10-15%.
"(...) Operatorii de telefonie mobila si-au demonstrat astazi angajamentul pentru eCall, alaturandu-se astfel industriei automobilelor si majoritatii statelor din UE. Sase state membre nu au semnat inca Memorandumul de intelegere privind eCall, si anume Danemarca, Franta, Irlanda, Letonia, Malta si Regatul Unit. Acestea ar trebui sa ia piciorul de pe frana si sa accelereze introducerea unui sistem care poate salva vieti omenesti. In caz contrar, Comisia se va vedea nevoita sa legifereze in acest sens anul viitor”, a declarat Viviane Reding, comisarul european pentru telecomunicatii.
Romania si alte cinci state UE sprijina aparitia eCall. Sase alte tari sunt impotriva
Activa in 219 tari, Asociatia GSM reuneste aproape 800 de operatori de telefonie mobila din lume si mai mult de 200 de societati, inclusiv producatori de telefoane mobile, companii de software, furnizori de echipamente, operatori de internet si organizatii de mass-media si de dive