Dupa scaderi ale vanzarilor in iulie si august, retailerul online nu are asteptari optimiste pentru sezonul de vanzari din decembrie.
Cel.ro, numarul cinci pe piata locala de retail IT&C dupa veniturile din 2008, are ca tinta pentru 2009 un venit egal cu cel din anul trecut si estimeaza un profit net mai mic, pe fondul reducerii marjelor si al costurilor mai mari.
"Din punctul de vedere al numarului de comenzi, pe primele 8 luni am inregistrat o crestere cu 25%, iar a cifrei de afaceri de 7%. Insa in lunile mai si august am inregistrat afaceri mai mici decat in 2008. Din pacate, dupa cum ne arata cifrele din iulie si august, nu cred ca ultimele luni ale anului ne vor aduce vreo crestere. Speram sa incheiem anul macar la o cifra de afaceri egala cu cea din 2008", a declarat pentru ZF Tiberiu Pop, directorul executiv al Corsar Grup, compania care administreaza magazinul online cel.ro.
Cel.ro, numarul cinci in topul retailerilor IT&C pe 2008 dupa cifra de afaceri, a inregistrat anul trecut cel mai mare profit net, castig pus de retailer pe seama evitarii cheltuielilor "inutile".
"Dintre toate magazinele online de IT&C avem cea mai mare cifra de afaceri pe angajat. (...) In online castiga cei care reusesc sa mute cutiile de la importatori catre clienti cu costul cel mai mic. Faptul ca am fost pe profit inca din primii ani nu ne-a determinat sa ne aruncam la cheltuieli inutile pentru sedii luxoase sau masini", spune Pop. El crede insa ca in acest an castigul net al cel.ro va urma un trend descendent, pe fondul conditiilor dificile de pe piata. "Pentru 2009 ne asteptam la o reducere a profitului din cauza pe de o parte a alocarii unui procent mai ridicat din acesta catre activitati de marketing si pe de alta parte a scaderii adaosurilor pentru a pastra preturile cat de cat apropiate de 2008 in ciuda deprecierii leului in fata euro cu 30%." @