General Motors Co. ar putea închide trei uzine din Europa pentru a menţine controlul asupra diviziilor Opel şi Vauxhall, în cadrul unui plan revizuit aflat în prezent în dezbatere, au declarat miercuri două surse avizate pentru Wall Street Journal (WSJ). Uzina Opel din Bochum, Germania, şi cea din Belgia (Antwerp), ar putea fi închise în cadrul acestui plan. Fabrica din Eisenach, Germania, ar putea să fie, de asemenea, închisă, în cazul în care nu va putea fi vândută. Oraşul B
General Motors Co. ar putea închide trei uzine din Europa pentru a menţine controlul asupra diviziilor Opel şi Vauxhall, în cadrul unui plan revizuit aflat în prezent în dezbatere, au declarat miercuri două surse avizate pentru Wall Street Journal (WSJ).
Uzina Opel din Bochum, Germania, şi cea din Belgia (Antwerp), ar putea fi închise în cadrul acestui plan. Fabrica din Eisenach, Germania, ar putea să fie, de asemenea, închisă, în cazul în care nu va putea fi vândută. Oraşul Bochum a devenit celebru pentru publicul românesc în cazul companiei Nokia care a relocat producţia la Jucu, lângă Cluj. La vremea respectivă, angajaţii germani au protestat împotriva închiderii uzinei, însă finlandezii de la Nokia nu şi-au schimbat decizia.
Planul de a închide trei fabrici din Europa şi de a face disponibilizări masive în cadrul principalei uzine Opel, din Ruesselsheim, reprezintă unul dintre cele mai drastice scenarii, nefiind luată nicio decizie finală în acest sens.
General Motors ia în considerare mai multe variante, precum vânzarea Opel către furnizorul canadian de piese auto Magna International Inc. sau către holdingul belgian RHJ International, păstrarea diviziei şi restructurarea pe cont propriu sau lichidarea Opel. Persoanele apropiate discuţiilor susţin că lichidarea este deznodământul cel mai puţin probabil.
Germania a oferit deja constructorului european un credi