Comertul online nu a reprezentat niciodata 1% din vanzarile totale ale Procter&Gamble (P&G), insa compania intentioneaza in prezent sa creasca aceasta cota chiar si de cinci ori in paralel cu intensificarea investitiilor in online, anunta AdAge.com.
P&G, alaturi de noul CEO Bob McDonald (foto), se axeaza pe comertul online pentru a stimula vanzarile, incluzand tranzactii prin intermediul Amazon sau Walmart.com sau site-uri proprii. Tinta o reprezinta vanzari in valoare de 4 mld. dolari pentru gigantul american cu afaceri de 79 mld. dolari. Aceasta cifra de peste opt ori mai mare decat valoarea obtinuta in prezent din comert online de catre P&G – 500 mil. dolari.
Procter&Gamble a inclus atat media digitale cat si comertul online in responsabilitatile lui Lucas Watson, numit anul trecut in functia de sef al diviziei online.
“Unele categorii de produse se pliaza in proportie de 30% pana la 50% pe comertul online. Nu este imposibil ca vanzarile online sa depaseasca limita de 1% din vanzarile globale. Sa depasim 10% reprezinta o tinta destul de agresiva, insa poate reprezenta un lucru realizabil”, sustine Watson.
Potrivit InternetRetailer.com, vanzarile totale realizate prin platforma Walmart.com se situeaza sub valoarea de 2 mld. dolari. Vanzarile totale ale P&G prin intermediul magazinelor Walmart, in special offline, sunt de aproximativ 12 mld. dolari.
De asemenea, compania de cercetare Forrester plaseaza comertul online in 2008 la valoarea de 156,1 mld. dolari, preconizand pentru acest an un prag de 229,1 mld. dolari sau 8% din vanzarile la nivelul comertului global pana in 2013. In schimb, mai putin de o treime din clientii online achizitioneaza in prezent bunuri pe Internet.
Totodata, Nilesen a preconizat la inceputul lui 2009 ca vanzarile online vor inregistra o crestere anuala de 20-25% pentru bunurile de larg consum.
“