E-commerce-ul nu a adus niciodată mai mult 1% din vânzările totale a companiei Procter&Gamble, unul dintre cei mai mari producători de bunuri de larg consum. Insă, noul CEO are obiective măreţe şi vrea să crească această cotă şi de cinci ori. Bob McDonald vizează aducerea vânzărilor P&G la nivelul de 4 miliarde de dolari, aproape de opt ori mai mult faţă de valoarea obţinută în prezent, de 500 milioane de dolari. În acest sens, CEO-ul grupului are în plan inclusi
E-commerce-ul nu a adus niciodată mai mult 1% din vânzările totale a companiei Procter&Gamble, unul dintre cei mai mari producători de bunuri de larg consum. Insă, noul CEO are obiective măreţe şi vrea să crească această cotă şi de cinci ori.
Bob McDonald vizează aducerea vânzărilor P&G la nivelul de 4 miliarde de dolari, aproape de opt ori mai mult faţă de valoarea obţinută în prezent, de 500 milioane de dolari. În acest sens, CEO-ul grupului are în plan inclusiv vânzările prin intermediul site-ului propriu dar şi prin platforme deja cunoscute, precum Amazon sau Walmart.com.
Motivul este unul foarte simplu. "Sunt unele categorii de produse care se pliează în proporţie de 30% până la 50% pe vânzările online", spune Lucas Watson, şeful diviziei online. "Nu cred ca este imposibil ca vânzările online să sară de 1%. Peste 10% este într-adevăr o cifră îndrăzneaţă, dar nu imposibilă", adaugă Watson.
Potrivit datelor InternetRetailer.com, vânzările totale din magazinul online Walmart.com reprezintă aproximativ 2 miliarde de dolari. Asta în condiţiile în care produsele P&G se vând până la valoarea de 12 miliarde de dolari direct de pe rafturile reţelei de supermarketuri.
E-commerce-ul, 230 miliarde de dolari în 2009
Compania de cercetare Forrester estimează valoarea comerţului online, în 2008, la nivelul de 156,1 miliarde de dolari. Pentru anul în curs însă, ar putea ajunge la 22