Gama Dacia va fi extinsă cu cel puţin două noi modele, mai mari, iar la Piteşti vor fi produse componente pentru sistemul de tracţiune integrală (4x4), destinate utilizării la automobilul de tip SUV pe care Dacia urmează să îl lanseze, a declarat Patrick Pelata, directorul operaţional al Renault. „Am spus întotdeauna că vor fi opt sau nouă maşini pe platforma Logan, denumită platforma B0. În prezent avem şase (inclusiv SUV-ul pe care Dacia îl va lansa anul vii
Gama Dacia va fi extinsă cu cel puţin două noi modele, mai mari, iar la Piteşti vor fi produse componente pentru sistemul de tracţiune integrală (4x4), destinate utilizării la automobilul de tip SUV pe care Dacia urmează să îl lanseze, a declarat Patrick Pelata, directorul operaţional al Renault.
„Am spus întotdeauna că vor fi opt sau nouă maşini pe platforma Logan, denumită platforma B0. În prezent avem şase (inclusiv SUV-ul pe care Dacia îl va lansa anul viitor, n.r.), deci cu siguranţă vom avea cel puţin încă două de lansat”, a spus Pelata, într-o întâlnire cu presa.
Dacia atacă noi segmente, atât de clasă, cât şi de piaţă
Cele două maşini vor ataca segmente complet diferite. Întrebat dacă una dintre ele va fi mai mică decât celelalte modele Dacia, Pelata a răspuns că „mai degrabă mai mare". Oficialul Renault a explicat că platforma B0 a fost gândită să poată suporta chiar şi maşini mai mici decât Sandero (cel mai mic model din actuala gamă Dacia), dar şi maşini de tip SUV, însă Renault este concentrat pe modele încăpătoare, care vor păstra în mare motorizările actuale.
Întrebat dacă maşinile Dacia vor putea obţine cinci stele din cinci la testele de securitate rutieră, Pelata a afirmat că unele criterii de măsurare a siguranţei nu ţin de securitatea reală şi că Dacia este apreciată tocmai pentru simplitate.
„Credem că piaţa europeană va scădea în 2010 cu 10% faţă de 2009