Lumea aleargă de la Ateneu la Sala Palatului pentru a asculta concertele care, uneori, se suprapun. Pe lângă melomani, vin şi mulţi necunoscători care aplaudă între părţile unei simfonii. Sursa: Agerpres
În debutul Festivalului „George Enescu”, după mai bine de o săptămână, publicul este numeros. Ar putea fi şi efectul crizei: lumea încearcă să mai uite de probleme şi să evadeze într-un alt univers. Astfel, în ciuda preţurilor destul de ridicate, între 40 şi 100 de lei pentru un bilet, atât fotoliile de la Ateneu (800 de locuri), cât şi cele de la Sala Palatului (2.900 de locuri) sunt ocupate.
Abonamentele până la finalul festivalului (26 septembrie) au fost de mult epuizate, iar la concertul de la Sala Palatului de marţi seară, care a deschis, de la ora 19.30, seria cu mari orchestre ale lumii, lumea a stat şi în picioare, pe scări. Pentru a auzi muzica lui Beethoven, interpretată de Filarmonica „George Enescu”, mulţi, printre care şi ministrul culturii, au venit în goană de la Ateneu, unde ascultaseră, de la 17.00, oratoriul lui Haendel. Interpretat extraordinar de corul, soliştii şi orchestra „Les Arts Florissants”, concertul de la Ateneu a întârziat însă până la ora 20.00, între timp începând şi cel de la Sala Palatului.
Băsescu, huiduit
Maxim Vengerov, care a dirijat marţi seară Beethoven, a fost decorat în finalul concertului de către Theodor Paleologu, cu ordinul „Merit cultural” în grad de Cavaler conferit de preşedinte. Când ministrul culturii a rostit, pe scena Sălii Palatului, numele lui Traian Băsescu majoritatea publicului a huiduit, iar alţii, mai puţini, au contracarat aplaudând frenetic. Momentele au frizat penibilul, întrucât nici microfoanele nu au funcţionat.
„Avem acum o prelucrare specială a sunetului, în care nu mai există amplificare pe scenă. Ministrul şi dirijorul vorbeau la micro