Lorand Szarvadi, omul care a fondat cel de-al doilea retailer de electronice si electrocasnice din Romania, se apropie de finalul mandatului de executiv al grupului TehnomarketDomo (TMD) pe plan local si a pus deja bazele pentru noi proiecte.
Szarvadi, 42 de ani, a incercat in imobiliare, unde intentiona sa dezvolte un proiect rezidential pe o suprafata de 100 de hectare, dar a amanat investitiile si a revenit tot in retail. A fondat Toyplex, o retea de magazine de jucarii pe care vrea sa o transforme in Toys R US-ul Romaniei (cea mai mare retea de retail de articole pentru copii din lume - n. red.) si a cumparat in urma cu jumatate de an Electroworld Ungaria, companie pe care vrea sa o angajeze in lupta cu Media Markt pe piata vecina.
"In cazul in care ma retrag din pozitia executiva (din cadrul TMD detinut de fondul Equest Investment Balkans - n.r.) voi ramane in consiliul de administratie. Probabil de la 1 ianuarie voi fi ocupat cu aceste doua noi proiecte, iar Toyplex trebuie sa devina autoritatea numarul unu in jucarii", a spus Szarvadi.
Ce il determina pe Szarvadi sa se retraga de la conducerea TMD Romania? "Grupul urmeaza sa adopte o structura unica pentru toate tarile, cu un director general, un CFO, o structura de marketing si achizitii unica, dar eu nu sunt interesat sa preiau functii in alte tari."
Retragerea de la conducerea Domo, din care a vandut in urma cu doi ani 75% din actiuni pentru 75 de milioane de euro, depinde insa de clauzele contractuale confidentiale si de indicatorii de performanta atinsi.
Obiectivul - lider de piata
Retragerea ar putea avea loc chiar anul viitor, daca in 2009 Domo atinge vanzari de 180 de milioane de euro si un castig net de maxim 1 milion de euro.
"Obiectivul nostru foarte indraznet este sa terminam anul fara pierderi si sa devenim market lideri. Avem sanse, daca nu apare un