Deşi Craiova are zece sensuri giratorii, unii craioveni spun că nu toate fluidizează circulaţia De la începutul anului până în prezent, Primăria Craiova a investit în nu mai puţin de cinci sensuri giratorii, amplasate în unele dintre cele mai aglomarate intersecţii din oraş. Bănia, oraşul care în urmă cu câţiva ani beneficia de doar două sensuri (Ciupercă şi Pushkin) are în prezent mai bine de zece astfel de amplasamente.
Ultimele sensuri giratorii au fost amenajate pe strada Caracal, intersecţia Spaniei cu împăratul Traian, Împăratul Traian cu Henry Coandă şi Carol I cu Fraţii Goleşti. Reprezentanţii Primăriei că acestea sunt cele mai bune metode pentru aeririsea traficului la orele de vârf. „Conform studiului de trafic realizat în 2005 în funcţie de traficul de pe arterele principale şi secundare în anumite cazuri se recomandă sensurile giratorii pentru fluidizarea traficului. Mai sunt şi alte soluţii cum sunt intersecţiile semaforizate, pasajele sau pasarelele. Acestea au fost măsurile considerate potrivite pentru intersecţiile respective“, ne-a declarat Iulia Mladin, angajat al Serviciul de Imagine al Primăriei.
Carol I, problemă de nerezolvat
Cu toate că a existat bunăvoinţă din partea edililor, traficul rutier din Bănie nu a fost decongestionat, mai ales la primele ore ale dimineţii. Cel mai bun exemplu este intersecţia Carol I cu Fraţii Goleşti unde municipalitatea a ales să amplaseze nu unul, ci două sensuri giratorii. Metode nu pare să fie cea mai potrivită, la orele de vârf maşinile formând coloane pentru a izbuti să parcurgă cele două sensuri, aflate la o aruncătură de băţ unul de altul. „Într-adevăr, e bine că se lucreză la aceste sensuri, dar parcă în intersecţia asta nu era nevoie de două. Dacă eu vin dinspre centru trebuie să trec prin două sensuri aflate unul lângă altul ca să intre pe strada Păltiniş. Deci trebuie