Micii operatori de servicii medicale private, care au afaceri solide, nu intampina greutati pe timp de criza si nici nu sunt tinte de preluare pentru jucatorii mai mari, este de parere Mihail Marcu, presedintele Consiliului de Administratie al MedLife.
“Au existat oferte in provincie ale jucatorilor mici si inainte de criza, in aceeasi masura. Noi am avut tot timpul un ochi pentru asemenea oportunitati si va pot asigura ca jucatorii mici care merita nu sunt de vanzare, cel putin nu circula informatii de vanzare in privinta lor”, declara, pentru Wall-Street, Mihail Marcu (foto).
Ce jucatori sunt insa de vanzare? Mihail Marcu spune ca in prima parte a anului a urmarit “declinul unor jucatori mici care in lipsa surselor de finantare decid sa isi vanda vanda business-ul si, pe de alta parte, evolutia operatorilor mari care, avand expertiza, continua sa isi consolideze afacerea, dar sunt mult mai atenti in dezvoltarea unor proiecte noi, acestea fiind orientate in special spre deschiderea de unitati care ating breakeven-ul mai repede, pe fondul contextului economic actual”.
Potrivit acestuia, piata serviciilor medicale private este mai ferita de efectele negative ale crizei, cererea ramanand constanta pana in prezent. “Asistenta medicala este in general mai putin dependenta de mediul economic deoarece problemele de sanatate nu pot fi amanate pentru ciclul economic urmator”, sustine oficialul MedLife.
De la inceputul anului trecut si pana in prezent, efervescenta pe piata M&A (fuziuni si achizitii) din piata serviciilor medicale private a scazut dramatic fata de anul trecut, cand clinicile din provincie erau curtate de mari jucatori precum Centrul Medical Unirea (CMU) sau Hiperdia (care a preluat clinicile Prolife). “Piata de investitii in sanatate s-a micsorat fata de estimarile din 2008, inclusiv disponibilitatea companiilor de a investi in pro