Sub mesajul "In scoala nu este loc pentru discriminare. Cunoaste-ma inainte sa ma judeci", Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii deruleaza o campanie de comunicare in cadrul unui proiect care vizeaza accesul la educatie al unor grupuri dezavantajate. Desi proiectul este in derulare, organizatorii spun ca, deja, se pot observa efectele : in Checea, de exemplu, desegregarea etnica s-a dovedit un succes, spun profesorii din comuna.
Rolul proiectului
Obiectivul general al proiectului "Evaluare de impact si diseminarea rezultatelor programelor Phare - Acces la educatie pentru grupuri dezavantajate" este de a imbunatati accesul la educatie al grupurilor dezavantajate si de a promova educatia incluziva (cu focalizare pe romi si pe copiii cu dizabilitati), pentru a combate excluziunea sociala si marginalizarea si pentru a promova drepturile omului si sansele egale, prin diseminarea la nivel national a exemplelor de bune practici.
Prin intermediul acestei campanii, M.E.C.I. a dorit sa creasca gradul de constientizare in randul parintilor, copiilor, cadrelor didactice, al opiniei publice si formatorilor de opinie in vederea eliminarii segregarii in scoli si pentru promovarea tolerantei si multiculturalismului. S-a considerat ca scoala are un rol extrem de important in modelarea sau corectarea comportamentelor copiilor fata de colegii lor, care apartin unor minoritati, si astfel campania, pe langa colaborarea cu media, s-a folosit atat de scoala ca mediu de diseminare al informatiilor, dar si de elemente grafice scolare, care sa prinda ochiul celor mici.
"Credem in acest proiect si in rezultatele sale. Stim ca impactul vizual poate face mai mult decat o mie de cuvinte. De aceea, astazi lansam aceasta campanie cu dorinta de a sensibiliza persoanele care fac educatie in Romania, deopotriva cadre didactice si parinti. Atitudinea lor in procesul