Compentitori din şapte ţări cu tradiţie în aeromodelism şi-au adus cele mai performante modele pe aerodromul Măgura. Proba de viteză, ţinută în prima zi a Campionatelor Europene de Aeromodelism a scos la iveală ultimele inovaţii făcute de cei mai buni competitori de pe bătrânul continent. Liniştea cerului de la marginea Cisnădiei, deranjată până de curând doar de avioanele mici sau uşuoare, a fost „spartă” miercuri de dimineaţă de zgomotul făcut de aeromodelele proaspăt ieşite din atelierele celor mai dibaci şi performanţi specialişti în domeniu din Italia, Polonia, Rusia, Bulgaria, Germania, Austria şi Elveţia. Aerodormul Măgura a fost special amenajat pentru a găzdui până mâine, inclusiv, Campionatul European de Aeromodele electrice, clasa 5B. Competitorii au venit dis de dimneaţă şi şi-au montat corturile în care şi-au ansamblat, apoi, cu multă atenţie aeromodelele cu care speră să dea lovitura în acest an. Concursul, unul complex la prima vedere, a debutat cu o probă de viteză şi de îndemânare, în care concurenţii trebuiau să execute în interval de 200 de secunde cât mai multe treceri cu motorul oprit, printre porţile special amenajate, totul încheindu-se cu o aterizare în interiorul unui spaţiu delimitat de trei cercuri.
Secrete bine ţinunte
Cei 16 concurenţi nu discută deloc între ei legat de concurs şi atât mai puţin de tactica adoptată. Fiecare îşi vede de treaba lui şi nu vorbeşte decât cu colegii de echipă. „E normal să se întâmple asta” a explicat unul din arbitrii concursului. Spectatorii pot privii şi ei de la distanţă spectacolul, dar nu au voie să vorbească tare şi nici chiar la telefonul mobil dacă se află în apropierea standurilor. Italienii au fost de departe cei mai „guralivi” în prima zi de concurs, iar nemţii cei mai „obsevatori”, aceştia având tot timpul un om care a scurtat cerul cu privirea, analizând tactica fiecărei ec