Sub numele "Omul cu doua fete", Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane a lansat o noua campanie de informare si prevenire in legatura cu exploatarea sexuala a femeilor.
Tinerele, grup-tinta
Conform statisticilor realizate de catre Agentia Nationala Impotriva Traficului de Persoane reiese ca ponderea victimelor traficului de persoane exploatate sexual este detinuta de femei tinere si minore cu varste intre 16 si 25 de ani, in special din mediul rural.
Pentru a diminua acest fenomen, A.N.I.T.P. a initiat o campanie cu acoperire nationala, "Omul cu doua fete", care se deruleaza pana la inceputul lunii octombrie, fiind coordonata de Inspectoratul General al Politiei Romane, impreuna cu partenerii internationali Institutul "Ludwig Boltzmann" al Drepturilor Omului, din Austria, Fundatia Germana pentru Cooperare Juridica Internationala si Centrul European pentru Drept Public din Grecia. Evenimentele legate de aceasta campanie se deruleaza in tabere scolare si in institutii de invatamant.
"Omul cu doua fete" are doua logo-uri : amprenta si floarea (un simbol frumos, dar care poate avea petale din lame de cutit - aducand aminte de darul otravit al celor care ofera astfel de flori potentialelor victime).
Traficantii mizeaza si pe lipsa informarii
Florentina Badea, inspector de specialitate la Centrul Regional Timisoara din cadrul A.N.I.T.P., spune ca vizate sunt grupurile de tineri cu varste intre 16 si 26 de ani, fete si baieti, insa femeile in special, "pentru ca e vorba si de exploatarea sexuala si aici cad victime mai mult femeile. Apoi ne adresam grupurilor defavorizate social, sau care se afla in zone defavorizate, de exemplu in zona rurala. Acolo se face o informare cu ajutorul primariilor si cu implicarea prefecturilor din judetele pe care le acoperim".
Campania se axeaza pe doua forme de exploatare, si